Откривателките на блога

Откривателките на блога
Сиси и Яна и едно куче по средата

6/24/2008

Хайде пак - Секса и града


Прочетох един пост на Мая Георгиева за SATC. Ще цитирам само едно изречение:

"Защо и ние, българските млади жени, живеещи в българската столица се идентифицираме с Миранда, Саманта, Кари и Шарлот?"

Такааааа:


  1. Доколкото си спомням героините от сериала и филма бяха зрели 35-годишни жени, които понякога смятаха себе си за застаряващи.
  2. Естествено, че всеки зрител (всъщност зрителка) се идентифицира с някоя от тях. В повечето случаи с всяка от тях в определени ситуации. Аз, също като Мая Георгиева, имам три близки приятелки. И ние сме си говорили за SATC и сме си казвали коя от нас на коя героиня прилича най-много. Дори съм си правила тестове от рода на "Кари, Саманта, Миранда или Шарлот? Коя си ти?" и подобни дрън дрън. В единия от тестовете бях Миранда, в другия Кари, а сигурно, ако си бях направила още два теста, щях да приличам и на Саманта, и на Шарлот.
  3. И сега - колко млади или зрели българки в българската столица искат и могат да водят подобен начин на живот. Аз работя във вестник и мисля, че заплатите не са зле. Но мога да гарантирам, че колегите не могат да си купят Маноло Бланик само с тази заплата.
  4. Не искам да пропускам да сравня Ню Йорк и София! Манхатън и София! Извинете ме, обичам си столицата, обичам си родината и не смятам, че е лошо място за живеене (не много лошо). Мисля също, че в малките градове може и да няма много развлечения, но в София има. ОБАЧЕ... може ли според вас един средно-статистически човек (не съм забелязала геройните да са особено специални и различни) например Миранда (адвокат) или Шарлот (галерист/съпруга) да живее така? За Кари бих могла да го разбера, защото е журналист, но от сруга страна не пише за това, което се случва. Пише си само за секса и отношенията й с мъжете и толкоз. Саманта също има причина по-често да е навън. Все пак има PR агенция.

И стига толкова с поста на г-жа/г-ца Георгиева.

Евала на сценаристката. Определено създаде един невероятен хит. Стана хит, когато пуснаха сериала по телевизият. Хит е и сега - на големия екран. Не мога само да си обясня защо са толкова интересни тези четири жени и техния личен живот? Защо "Отчаяни съпруги" не пожъна такъв успех? Аз нямам нищо против филма, много е приятен, отпускащ, освобождаващ от стреса. Дразни ме само как всички го възхваляват или плюят. Но всеки има право на мнение.

Ето, обяснявам как ме дразни тази мания по Секса и града, а аз самата допринасям за разрастването й :)

5 коментара:

Анонимен каза...

Г-ца съм.:) Когато дадено явление има силата да ангажира емоционално голям брой хора, за мен е интересно да разбера защо и как. Не само защото... Можеше темата да бъде футбол или расизъм..., от които аз не съм обсебена.Заповядайте този път да оставите коментара си на моя блог.
Мая

Анонимен каза...

О, и благодаря за линка :)

Кучките каза...

Не бих си позволила да те цитирам, а всъщност да пиша цял пост, предизвикан от теб, без да дам линк :). И все пак стана ми много приятно от благодарността

Анонимен каза...

По пътя към вкъщи името на блога ви ме накара да се замисля... "Кучката" не е ли стереотип толкова, колкото "освободена самостоятелна жена" или "блондинка" или "ерген" или "самотна майка" и т.н.? Сбор от качества. Вие кое имате предвид?

Кучките каза...

Мислех д аотговоря в коментар, но пък не ми се иска всеки да си мисли разни грешни неща. http://kuchkite.blogspot.com/2008/06/blog-post_25.html тук можеш да прочетеш какво сме имали предвид.